Niepubliczne Przedszkole przy Parafii Św. Jacka Odrowąża w Straszynie mieści się w budynku połączonym z Kościołem parafialnym i plebanią.
Otacza ją przepiękna,
pełna zieleni okolica, zaś dzieci mają możliwość codziennego korzystania z przestronnego ogrodu przedszkolnego.
Nasze sale są przytulne, kolorowe, a uroczystości przedszkolne są organizowane w pobliskim Domu Rekolekcyjnym.
Początkowo przedszkole tworzyły dwie grupy dzieci w wieku mieszanym: „Biedronki” i „Słoneczka”. W listopadzie 2006 roku placówka powiększyła się o trzecią grupę „Pszczółki”. Każdy oddział przeznaczony jest dla maksymalnie 25 dzieci w wieku od 2,5 do 5 lat.
W godzinach największego natężenia naszych wychowanków w przedszkolu (tj. między śniadankiem, a podwieczorkiem) opiekę nad nimi w każdej grupie sprawują dwie osoby: 2 nauczycieli bądź nauczyciel i pomoc nauczyciela.
Nasza placówka bazuje na:
- sprawdzonych programach dydaktyczno-wychowawczych
- nauczycielach o odpowiednich kwalifikacjach oraz harmonijnej, przyjaznej dzieciom i rodzicom osobowości
- indywidualnym podejściu do dziecka
- współpracy z rodzicami
Pragniemy, aby nasze przedszkole było
przyjazne dziecku i jego rodzinie. Stwarzamy rodzinną atmosferę, pragniemy, aby dzieci czuły się bezpiecznie, były otoczone miłością i zawsze mogły polegać na swoich wychowawcach.
Pracujemy z dziećmi w grupach zróżnicowanych wiekowo. Trzy- cztero- i pięciolatki stanowią mikrospołeczność, w której przy jej zróżnicowaniu każdy jest ważny i potrzebny bez względu na wiek, umiejętności i zainteresowania.
Dzieci starsze pomagają młodszym w codziennych czynnościach, jak np. w ubieraniu się, opiekują się nimi podczas spacerów i wycieczek. W pewien sposób przejmują postawy rodzicielskie,
ucząc się odpowiedzialności i opiekuńczości. Jednocześnie w praktyce mogą sprawdzać swoje umiejętności, stając się zarazem wzorem do naśladowania przez swoich młodszych kolegów.
Grupy składające się z wychowanków w różnym wieku sprzyjają wymianie inspiracji, zdolności, umiejętności i kształtowaniu właściwych postaw społecznych w sposób naturalny. Dzieci uczą się pokonywania trudności, służenia pomocą, nawiązywania sympatii i przyjaźni, mając jednocześnie możliwość komunikowania się na różnych poziomach.